Direktlänk till inlägg 7 december 2019
Ibland blir det fel...
En helt vanliga annons - eller?
Den amerikanska luftvapenåterförsäljaren Airguns of Arizona saluför JSBs diaboler och detta är ju internationellt uppskattade projektiler med ett genuint gott anseende världen runt, något som man naturligtvis också vill framhäva i sin lilla annons på Facebook.
Man fastslår att de har en "extrem precision" och om man vill ha det bästa så ska man "sträcka sig efter JSB".
Jag skjuter själv JSB och jag antar att du - min goda läsare - också gör det ibland. Skulle det inte vara det bästa fabrikatet för just din vapenindivid så är det i alla fall med största sannolikheten en av de absolut bästa. Under två decennier så har JSB med all rätt byggt upp ett rykte som tillverkare av världens bästa diaboler.
Frågan är då vad JSB tycker om Airguns of Arizonas annons här ovan?
Inzoomning och förtydligande av fotot från annonsen ovan...
Normalt sett när man gör reklam för en vara, vilken som helst - säg exempelvis en personbil, så brukar man visa den hel och ren mot en lämplig bakgrund. Få biltillverkare skulle exempelvis förevisa sin nya bil som bucklig eller smutsig. Rätt självklart egentligen, eller hur?
Förmodligen så var man nog bara vårdslös här ovan, man ryckte några burkar från hyllan, lade dem på golvmattan och öppnade en för att få en mer kontrastrik bild. På så sätt kan man nog säga att det var en väldigt ärlig bild, man visar ju tydligt exakt vad som hade mött köparen av precis den burken - en kollektion av mer eller mindre defekta projektiler.
Så kan det gå, det sägs ju att djävulen bor i detaljerna...